HEJ! Idag tänkte jag ge massa tips på goda näringsrika och goda snacks/mellanmål. Enjoy!

• mandelsmör på riskaka/äppelskivor eller banan med kanel på!

• avokado med örtsalt – antingen som det är eller på riskaka/knäcke/toast – & chili flakes (viktigt!) + gärna lite skivad tomat/paprika till. YUM!

• morotsstavar (& eller stavar på t.ex. gurka, paprika, selleri el. liknande) och hummus/guacamole. Hummus står sig relativt länge i kylen, så det är väldigt bra att göra en omgång på helgen så har man under nästkommande vecka! 🙂

• mina spirulinabollar med tranbär, de som är gröna på bilden nedan (recept kommer i ett inlägg very soon):

 

Det gör vardagen så mycket roligare när man får mumsa på goda snacks, som är lite roligare än bara en enkel frukt (även om det såklart funkar det med) – och är de goda gör det ju inte saken sämre heller, både bra bränsle & njutning på samma gång!

Om du inte redan äter mellanmål, testa det!! Bra uppfinning faktiskt. 😉 Absolut klarar man sig utan mellanmål och det är så olika det här med hur länge man kan gå mellan måltiderna.. men min erfarenhet är att långt ifrån alla äter så ofta som kanske skulle vara optimalt för dem, just för att det är lätt hänt att man ignorerar kroppens signaler för att sedan ”överkompensera” (exempel från vardagen: en stressig dag på jobbet och väl hemma inser man att man inte ätit sedan lunch 6 timmar sedan – då trycker man kanske i sig både två portioner mat + en halv chokladkaka innan man ens hunnit blinka). Är ni med mig? Känner ni igen er? I så fall, prova – om så bara för en vecka till att börja med – att planera dina mellanmål, ta med dig till jobbet, fixa den där hummus’burken på helgen osv. Sedan utvärdera och se hur du mår!

KRAM // V. 

Dela: