Hej! Vicky här 🙂 Då jag är den enda av oss som håller på med yoga kör jag ett eget inlägg idag. Tänkte visa några rörelser som kan göras utan redskap hemma i sitt eget vardagsrum (funkar direkt på golvet eller på vanlig matta om man inte har/vill införskaffa en yogamatta).

Jag började yoga regelbundet för nästan 10 år sedan. Detta tack vare min mormor, som brukade yoga en timme varje morgon förr när hon jobbade. Jag blev intresserad eftersom hon pratade så gott om denna träningsform, som också skulle verka avslappnande för sinnet. Eftersom jag alltid varit en högpresterande och relativt lätt-stressad människa, som också gillar att röra mig till musik, lockades jag att prova. Jag fastnade, och yogade både hemma och på gymmet med instruktör. Lånade även en massa böcker som jag plöjde, och det är faktiskt på så vis jag lärt mig yoga.

   

   

   

När du gjort ovanstående positioner som en sekvens i följd – börja om från början och upprepa på andra sidan, dvs jobba på motsatt sida i de ensidiga positioner (dvs, endast positionerna på bild 2 & 3 som blir spegelvända i den andra sekvensen) – efter det kan du stanna kvar i Barnets position, den på sista bilden, så länge som det känns bra och ta några djupa andetag. Eller lägg dig en stund i en ryggliggande avslappningsposition om det känns mer lockande. Ha gärna på lite skön musik i bakgrunden (tips: sök på Indie folk på youtube, bra musik att yoga till) för en extra mysig stund 🙂

// V <3 

Dela: