På Annandag Jul var jag & min fina vän C iväg till gymmet och tränade ett riktigt roligt pass med fokus ben/säte & bål..! Vi körde på tid, 40 sek arbete / 20 sek vila per övning och så gjorde vi 3 st supersets de första 6 övningarna. Alltså C började med marklyften & jag med släden, sedan bytte vi och så upprepade vi samma sak 2 ggr till – tills båda två hade gjort 3 set/övning alltså. Den sista övningen gjorde vi båda samtidigt och då blev det alltså 3 sets direkt efter varandra (men då med 20 sek vila emellan). Tänkte bjuda på hela passet, ifall att någon av er skulle vilja köra detta toppenpass på ert gym – häääär kommer det:

Vi började med uppvärmning på löpband, ca 10 min. 

◊ SUPERSET #1: Raka marklyft med stång / Släden (har ditt gym ingen släde så byt ut den här övningen) 

◊ SUPERSET #2: Utfall med knälyft / ”Kneel to squat” med kettlebell >> klicka på länken och swipe’a sedan höger till övn. nr. 3 (håll kettlebell’en framför bröstet istället för över huvudet om du vill få övningen enklare och ”tvåsidig”)

◊ SUPERSET #3: Core slide – diagonala knädrag >> spola fram videon till ca 4:48 / Höftlyft med gummiband (och fötter på upp&nervänd BOSU-boll körde vi, för extra stabiliserande moment)

◊ Avslutande övning: Omvänd planka med benfällning och medicinboll (alternativ: du kan även ha benen i 90 grader som grundposition)

[klicka på varje övning för att se en instruktionsvideo från Youtube om du inte vet hur övningen ser ut]

Vi avslutade sedan hela passet med lite sköna stretcher för ben/säte/höftböjare! 

Så dra med dig en kompis eller hörlurarna till gymmet & låt din fantastiska kropp röra på sig, svettas, stimuleras! 

YOU WON’T REGRET IT, prrrromise! 

 

// V. 

Dela: