Idag rivstartade jag den nya veckan med ett skönt träningspass och, som grädde på moset, en stunds bastande (är det ens ett verb, who knows?).. Efter det kunde jag med ny energi starta min arbetsdag!

För er som vill ha lite ny träningsinspiration, så här såg mitt enkla expresspass ut:

 

Värmde upp kroppen på löpbandet, ca 10 min, för att sedan dra fram1 skivstång, en kettlebell och en stepbräda. Körde sedan 3 block med en övning per redskap:

♦ Utfallsgång med skivstång

♦ Raka marklyft med kettlebell

♦ ”Halva burpees” på bräda

Jag körde ca 10-12 reps/övning – direkt över till näst, och så fortsatte jag så tills timern pep. Första blocket körde jag 3 minuter, andra 2 min och sista 1 min (med någon minuts vila mellan blocken). Detta tog alltså bara ca 8-10 min inklusive vilan mellan blocken. Sedan avslutade jag med lite corestabilitet:

♦ Ryggliggande enbenssänkning

♦ Båten (varierade mellan benen sträckta & i 90°)

Här räknade jag inte repetitioner utan körde lite på känn, ca 2-3 set av båda övningarna. Blev sedan lite stretch/yoga som avslut på mitt superkorta men ändå effektiva pass, som tog kanske 25-30 min totalt! 

Själv älskar jag att lyssna på en podd när jag tränar, faktiskt hellre det än peppande musik 🙂 Men ett tips till dig som läser är i alla fall att försöka hitta det där lilla som kan göra din träning roligare/lättare att få till – till exempel att lyssna på din favvopodd eller bästa pepplista på Spotify, kanske att ta en promenad med en vän/famijemedlem och få kvalitetstid + frisk luft samtidigt? Kanske är det att som jag gjorde expressträna på morgonen innan jobbet så har man nytta av den förhoppningsvis blivande extra-energin resten av dagen.. Så vill peppa dig till att hitta ditt sätt att göra träningen roligare, mindre komplicerad & – tips alert! – se till att prioritera långsiktig kontinuitet (vilket kräver att din träningsrutin känns rimlig och hälsosam)!

Ha en fortsatt fin måndag, vi hörs snart igen! 

/ V  ♥

Dela: