Vicky här 🙂 I måndags tränade jag ett kort pass innan jag satte mig på det lokala favvo-fiket Josefin’s kök med en god solgul smoothie och en dadelboll, så nice att sitta där & blogga en stund! Semester är bra grejer  det 😉 

Träningspasset, som blev väldigt kort (men effektivt) för ben & säte, såg ut såhär:

◊ Draken (med kettlebell i händerna)

   

 

◊ Utfall med sandsäck (istället för stång som visas nedan)

    

 

◊ Kettlebell snatch

   

 

Sidogång med gummiband

          

 

Höftlyft med gummiband

  

 

Uppvärmningen blev cykelturen till gymmet, det räckte gott en varm sommardag.. Men annars rekommenderas såklart att ställa sig på ett löpband eller en crosstrainer innan, viktigt att förbereda kroppen på träningspasset genom att värma upp!

Gällande antalet set & reps räknade jag inte så noga detta passet utan körde lite på känn, men ca 10-15 reps x3 på varje övning. Jag la även ihop alla övningar förutom Kettlebell snatch’en som superset, vilket betyder att man lägger ihop två övningar utan vila emellan (man vilar först när man gjort ett set av båda övningarna).

Hoppas ni fick lite ny inspiration 🙂 Ha en fin dag!

// V